Συναισθηματική πείνα! Μην τρως άλλο τα συναισθήματα σου!

Τρώς κι εσύ πιο πολύ αυτές τις μέρες; Γκρινιάζεις ότι πάχυνες; Ότι το “μένουμε σπίτι” οδηγεί σε επιπλέον κιλά στη ζυγαριά; Τρώς γενικότερα περισσότερο από ότι θα ήθελες αλλά δεν ξέρεις το γιατί; Και το κυριότερο δε μπορείς να σταματήσεις; Είσαι αντιμέτωπος με την συναισθηματική πείνα!

Τρως χωρίς να πεινάς πραγματικά; Κυρίως κάποιες συγκεκριμένες ώρες; Τρως συγκεκριμένες τροφές εκείνες τις ώρες; Τρως μέχρι να νιώσεις ότι σκας; Το μυαλό σου κολλάει στην επιθυμία για φαγητό; Τρως προκειμένου να νιώσεις καλύτερα; Νιώθεις ενοχές μετά;

Τρως συναίσθημα;

Αν συμβαίνουν τα περισσότερα από τα παραπάνω τότε πρόκειται για συναισθηματική πείνα! Τρως για να ικανοποιήσεις συναισθηματικές ανάγκες, για να νιώσεις καλύτερα, για να καλύψεις συναισθηματικά κενά. Πολύ ωραία το είχε πει η κλινική διατροφολόγος Αναστασία Δουλγέρη στη συνέντευξη που μου είχε παραχωρήσει https://nanalifeonlife.gr/anastasia-doulgeri-i-diatrofologos-pou-ly%ce%bdei-oles-tis-apories-sou/. Τρώμε θυμό, καταβροχθίζουμε πόνο, πίνουμε απογοήτευση!

Κάθε φορά που είσαι απογοητευμένος-η, που είσαι στενοχωρημένος-η, αγχωμένος-η ή που βαριέσαι (τώρα πια) καταφεύγεις στο φαγητό. Κάθε φορά που δε μπορείς να εκφράσεις τα συναισθήματα σου, ψάχνεις απαντήσεις στο φαγητό. Κάθε φορά που δεν ικανοποιούνται οι ανάγκες σου η λύση είναι το φαγητό. Σταμάτα να τρως τα συναισθήματα σου!

Ξαναβρές τη χαρά!

Μήπως έχεις ξεχάσει να χαίρεσαι; Αναρωτήσου…Τι σε χαροποιεί στη ζωή σου; Πού βρίσκεις ικανοποίηση; Από πόσες πηγές παίρνεις χαρά; Μήπως έχεις μπει σε μια ρουτίνα και έχεις ξεχάσει να χαίρεσαι; Μήπως βρίσκεις χαρά στο φαγητό; Ξαναθυμήσου πώς μπορείς να φτιάξεις χαρά! https://nanalifeonlife.gr/prokalese-thetikew-sinapsis-kai-ftiaxe-xara/ Δημιούργησε νέες συνήθειες που σου κινούν το ενδιαφέρον, που σου δίνουν χαρά. Δημιούργησε νέους στόχους, μικρούς ή μεγάλους και βρες ενέργεια εκεί!

Πώς να σταματήσεις τη συναισθηματική πείνα!

  1. Αναγνώρισε ότι πρόκειται για συναισθηματική πείνα.
  2. Παρατήρησε πότε τρως, τις ώρες.
  3. Παρατήρησε τι τρως.
  4. Παρατήρησε ποιό είναι το ερέθισμα πριν ακριβώς φας. Υπάρχει κάτι που ενεργοποιεί την πείνα σου;
  5. Κράτα ημερολόγιο για μία εβδομάδα με τις παραπάνω παρατηρήσεις.
  6. “Σπάσε” το ερέθισμα που σε ενεργοποιεί! Σταμάτησε το! Αντικατέστησε το!
  7. Βάλε νέες συνήθειες στη ζωή σου που ενεργοποιούν επιθυμία για κάτι άλλο!

Βρες τον εαυτό σου και διώξε την πείνα!

Δούλεψε με τον εαυτό σου! Αγάπησε τον εαυτό σου! Δείξε αυτοσυμπόνοια! Και ύστερα ρώτησε! Τι σου λείπει πραγματικά; Τι θέλεις; Τι είναι αυτό που έχει αντικατασταθεί από το φαγητό; Διεκδίκησε το! Τι σε εμποδίζει να καλύψεις το κενό; Τι χρειάζεσαι; Πώς θα το αποκτήσεις; Ποιός μπορεί να σε βοηθήσει; Ποιές ανάγκες σου δεν ικανοποιείς; Το γνωστοποίησες, το επικοινώνησες; Το έκανες σαφές στους “σημαντικούς άλλους” της ζωής σου;

Αύξησε τη δύναμη της θέλησης!

Ναι, χρειάζεσαι ισχυρή θέληση για να σταματήσεις αυτή σου τη συνήθεια. Αύξησε τη δύναμη της θέλησης σου! Πώς; -Δώσε δυνατό κίνητρο στον εαυτό σου! -Νίκησε την αναβλητικότητα σου! -Καλλιέργησε αυτοπειθαρχία, αυτοέλεγχο! -Στόχευσε σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα! – –Και πολύ σημαντικό: Κατεύθυνε τη συμπεριφορά σου προς κάτι, αντί να την κατευθύνεις μακριά από κάτι που θέλεις να αποφύγεις. Το να πεις ότι θέλεις να χάσεις κιλά επικοινωνεί προβλήματα και αρνητισμό. Αν όμως σκεφτείς “ποιά συμπεριφορά θέλω αντί αυτής” π.χ “να τρώω υγιεινά” , “τι θα μου προσφέρει αυτή η νέα συμπεριφορά” π.χ. χαρά, ωραίο σώμα, υγεία, έχεις μια θετική οπτική. Και μια θετική οπτική σημαίνει μεγαλύτερη δύναμη θέλησης.

Να θυμάσαι ότι η συναισθηματική πείνα σχετίζεται με τη σκέψη. Προσπάθησε να ελέγξεις λοιπόν τη σκέψη σου. Ζήτησε βοήθεια από ειδικό αν χρειαστεί. Μη χάνεις χρόνο και μην αφήσεις το θέμα αυτό να σου κλέψει τα θετικά σου συναισθήματα, την αυτοπεποίθηση σου, την κοινωνικότητα σου και τη διάθεση σου για δημιουργία! Από εσένα εξαρτάται!

Γράφει η Νανά Συγκούνα Life Coach/Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης/Δικηγόρος

65 Shares
Share: