Mindfulness! Επίλεξε να ζεις τη στιγμή!

Μήπως αισθάνεσαι ότι έχεις μπει στον “αυτόματο πιλότο” και δε ζεις τις στιγμές; Μήπως ξεχνάς πού έχεις βάλει τα κλειδιά, πού έχεις παρκάρει το αυτοκίνητο; Είσαι αγχωμένος και δε χαλαρώνεις; Δεν έχεις διάθεση για να “κάνεις”, κουράστηκες να “κάνεις” συνεχώς και να μην “είσαι”; Ήρθε η ώρα να βάλεις το mindfulness στη ζωή σου!

Mindfulness ή ενσυνειδητότητα είναι η ικανότητα να είσαι στο “εδώ και τώρα”, να βιώνεις και να αποδέχεσαι την εμπειρία σου! Να ζεις λοιπόν συνειδητά στο παρόν και να έχεις επίγνωση των σκέψεων και των συναισθημάτων σου! Πόσο δύσκολο είναι αλήθεια αυτό όταν καθημερινά ασχολούμαστε και αγχωνόμαστε με χιλιάδες πράγματα! Και γι αυτό ακριβώς είναι απαραίτητο να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας στο mindfulness!

Γιατί είναι απαραίτητο να βάλεις το mindfulness στη ζωή σου;

  • Για να μην κολλάς στο παρελθόν, σε κάτι που έγινε και δεν αλλάζει,
  • για να μην αγχώνεσαι συνεχώς με το τι θα γίνει στο μέλλον,
  • για να έχεις την ικανότητα να στρέψεις την προσοχή σου εκεί που θέλεις,
  • για να είσαι ανοιχτός στην αλλαγή και στο καινούριο,
  • για να μην κρίνεις συνέχεια, αναλύεις, συγκρίνεις αλλά απλά να παρατηρείς και να ηρεμείς,
  • για να απολαμβάνεις πραγματικά τις μικρές και μεγάλες χαρές στη ζωή σου
  • για να δεις ότι η ζωή είναι υπέροχη!

Σε τι βοηθάει το mindfulness τελικά;

Έρευνες στο Harvard έδειξαν ότι το mindfulness βοηθάει σε:

-μείωση του άγχους και της στενοχώριας

-μείωση των αρνητικών σκέψεων

-μείωση της κούρασης

-αύξηση της συναισθηματικής νοημοσύνης

-αύξηση της ψυχικής ανθεκτικότητας

-αύξηση της δημιουργικότητας

-διακοπή των κακών συνηθειών

-αύξηση της θετικής σκέψης

-καλύτερη προσοχή και συγκέντρωση

-καλύτερη σεξουαλική ζωή

-εσωτερική ισορροπία

-μείωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας στο κέντρο που ονομάζεται αμυγδαλή και σχετίζεται με στρες και φόβο

-θεραπεία φοβιών (Οι φοβίες είναι παραμόρφωση της πραγματικότητας.Με την ενίσχυση της ενσυνειδητότητας, επανέρχεται ο έλεγχος στον χρήστη του εγκεφάλου, δηλαδή εσένα!)

Τεχνικές mindfulness!

-Η παρατήρηση είναι το Νο 1 εργαλείο του mindfulness. Παρατήρησε χωρίς να κρίνεις, χωρίς να συγκρίνεις, χωρίς να αναλύεις!

-Εστίασε στην αναπνοή σου! Πάρε βαθιές ολοκληρωμένες ανάσες, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας!

-Παρατήρησε τη στάση του σώματος σου. Μήπως έχεις ανασηκωμένους ώμους; Μήπως κάποιο άλλο σημείο του σώματος σου είναι σφιγμένο;

-Μην κοιτάς το ρολόι για μία ολόκληρη μέρα! Δώσε χρόνο σε ό,τι κάνεις  χωρίς να βιάζεσαι!

-Κάνε μία πράξη με πλήρη επίγνωση! Φάε ή πλύνε τα δόντια σου ή πότισε τις γλάστρες σου (ή οτιδήποτε άλλο) έχοντας την προσοχή σου ολοκληρωτικά στραμμένη σε αυτό που κάνεις! Επιστράτευσε όσες περισσότερες αισθήσεις σου μπορείς! Άκου όλους τους ήχους, μύρισε όλες τις μυρωδιές, γεύσου όλα τα αρώματα, δες τα πάντα γύρω σου σαν να τα βλέπεις για πρώτη φορά, άγγιξε και νιώσε την υφή σε ότι κρατάς!

-Μέσα από διαλογισμό! Νιώσε πλήρη ενσυνειδητότητα, μέσα από την τεχνική του διαλογισμού! Βρες ποιό είδος σου ταιριάζει (δεν ταιριάζουν όλα σε όλους) και ασκήσου!

-Νιώσε ευγνωμοσύνη! Κράτησε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης για όλα τα καλά που συμβαίνουν στη ζωή σου. Με αυτόν τον τρόπο θα αρχίσεις να παρατηρείς και να αυξάνεις τη θετική σου σκέψη!

Και μην ξεχνάς! Όπως όλα έτσι και το mindfulness θέλει εκπαίδευση! Βάλε το σταδιακά στη ζωή σου και θα βιώσεις τα εκπληκτικά του αποτελέσματα! Η επιλογή είναι δική σου: θα ζεις πραγματικά ή θα “κάνεις” μηχανικά;

 

Γράφει η Νανά Συγκούνα,  Life Coach

62 Shares
Share: