Διώξε τον φόβο! Είσαι πιο δυνατός!

Ποιό είναι το χειρότερο που έχει συμβεί στη νέα κατάσταση που ζούμε; Ότι έχουμε έναν επισκέπτη που καθόλου δε μας αρέσει και κάνει συνεχώς και πιο αισθητή την παρουσία του…τον φόβο! Ήρθε η ώρα… Διώξε τον φόβο!

Φόβος για το αύριο, φόβος για αρρώστια, φόβος για το καινούριο, φόβος για το άγνωστο, φόβος μοναξιάς, φόβος απώλειας, φόβος αλλαγής…Κι αυτό μας δημιουργεί στενοχώρια, ανασφάλεια. Το χειρότερο; Μας κάνει να ντρεπόμαστε για αυτά που νιώθουμε, να αμφισβητούμε τον εαυτό μας, να μην τον εκτιμάμε!

Αποδέξου τον φόβο!

Κατ’αρχάς, μην ντρέπεσαι αν νιώθεις φόβο λόγω της κατάστασης. Είναι απόλυτα φυσιολογικός. Μην κρίνεις και κατακρίνεις τον εαυτό σου. Αποδέξου το συναίσθημα του φόβου. Αγκάλιασε το. Αποδέξου τον εαυτό σου και όταν φοβάται και όταν κατακλύζεται από αρνητικά συναισθήματα!Παρατήρησε τις σκέψεις σου. Μην τις κρίνεις, μην τις αναλύεις. Απλά παρατήρησε τες! Μάθε όμως να διαχειρίζεσαι τον φόβο… Διώξε τον φόβο!

Τι είναι ο φόβος; Ο φόβος είναι ένα βασικό συναίσθημα. Σε κάθε νέα εμπειρία υπάρχει φόβος στους περισσότερους. Μπορεί να λειτουργεί και σαν μηχανισμός προστασίας. Μπορεί να είναι έντονη αντίδραση σε κάποιο ερέθισμα, μια προσαρμοστική αντίδραση. Τις περισσότερες φορές ξεκινάει από τη σκέψη. Είναι μια κατάσταση του νου, δεν είναι μια πραγματική κατάσταση. Το θέμα είναι να μη μας εμποδίζει αυτός ο φόβος να συνεχίσουμε φυσιολογικά τη ζωή μας, να μη μας δημιουργεί στενοχώρια, να μη γίνει φοβία ή άγχος.

Φοβάμαι για αυτό που συμβαίνει ή γι αυτό που φαντάζομαι ότι θα συμβεί; FEAR

Το βασικό λοιπόν είναι να μπορέσουμε να έχουμε τον έλεγχο των σκέψεων μας. FEAR=fantasized experiences appearing real (φαντασιακές εμπειρίες που εμφανίζονται σαν αληθινές)! Αυτό είναι ο φόβος! Δεν φοβάμαι για κάτι που συμβαίνει αλλά φοβίζω τον εαυτό μου σκεπτόμενος-η, καθώς φαντάζομαι ότι μπορεί να πάθω κάτι, ότι μπορεί να πάθουν κάτι οι δικοί μου, ότι ίσως πάθω κατάθλιψη κλεισμένος-η σπίτι, ότι ίσως καταστραφεί ο κόσμος! Δεν έχει συμβεί τίποτα από αυτά!

Ασκήσου στο mindfulness!

Ασκήσου στο mindfulness, στην ενσυνειδητότητα! Να είσαι παρών, στο εδώ και τώρα. Να μην σκέφτεσαι εμμονικά το μέλλον, κάνοντας σενάρια. Απόκτησε επίγνωση σκέψεων και συναισθημάτων! Έχουμε πει σε παλιότερο άρθρο πώς θα είμαστε συνειδητοί και παρόντες! https://nanalifeonlife.gr/mindfulness-epilexe-na-zeis-ti-stigmi/ Το mindfulness και η θετική σκέψη βοηθάνε στη συρρίκνωση της αμυγδαλής, την ομάδα νευρώνων σε σχήμα αμυγδάλου, που ευθύνονται για τον φόβο και το άγχος.

Κάνε το άγνωστο… γνωστό! Ενημερώσου αλλά μην υπερβάλλεις!

Γίνε δυνατός-η μέσα από τη γνώση. Ενημερώσου σωστά για να κάνεις λιγότερο άγνωστο τον “αόρατο εχθρό”. Μην το παρακάνεις. Δε χρειάζονται πολλές αναλύσεις και από μη αξιόπιστες πηγές! Μη δίνεις τροφή στην υποβολή του φόβου! Μην αφήνεσαι στην υπερβολική έκθεση στα μέσα ενημέρωσης.

Καλλιέργησε θετική σκέψη!

Επίλεξε συνειδητά θετικές σκέψεις! Ασκήσου στη θετική σκέψη! Η κατάσταση είναι αυτή, το γεγονός είναι αυτό, δεν αλλάζει προς το παρόν. Άλλαξε εσύ τον τρόπο που το αντιμετωπίζεις, άλλαξε τις σκέψεις σου, άλλαξε τις αντιδράσεις σου και η ζωή σου θα είναι πιο ήρεμη!

Μη χάνεις την επαφή με τους φίλους!

Δεν είσαι μόνος-η! Έχεις ανθρώπους δίπλα σου που μπορείς να ζητήσεις βοήθεια για οτιδήποτε χρειαστείς. Επιδίωξε να επικοινωνείς και να έρχεσαι σε επαφή με φίλους! Πώς; Μέσω τηλεφώνου αλλά…και μέσω skype ή messenger ώστε να τους βλέπεις και να σε βλέπουν! Ντύσου, φόρεσε κραγιόν, δέσε τη γραβάτα σου και πιες το καφεδάκι σου με τον φίλο σου! Η τεχνολογία μας βοηθάει και εδώ!

Άλλαξε εστίαση!

Άλλαξε εστίαση! Όταν βλέπεις τον φόβο να έρχεται μην αφήνεσαι! Ασχολήσου αμέσως με κάτι άλλο! Σκέψου αμέσως κάτι ευχάριστο! Φτιάξε “εστίες αλλαγής διάθεσης” όπως τις λέω και πάρε μία από εκεί! Μπορεί να είναι μια ανάμνηση, μπορεί να είναι μια απασχόληση (να μαγειρέψεις κάτι, να κάνεις γυμναστική, να δεις ταινία, να μιλήσεις στο τηλέφωνο, να διαβάσεις ένα συγκεκριμένο βιβλίο που σου φτιάχνει τη διάθεση), μπορεί να είναι ένα συγκεκριμένο τραγούδι θετικής επίδρασης!

Οργάνωσε μια καινούρια καθημερινότητα!

Φτιάξε μία νέα καθημερινότητα! Οργανώσου! Βάλε ξυπνητήρι, φτιάξε ένα χώρο δουλειάς από το σπίτι, βάλε πρόγραμμα στις δουλειές σου κι ας έχεις άπλετο χρόνο, βάλε χρόνο για γυμναστική στο πρόγραμμα σου, γέμισε τη μέρα σου! Μην αφήνεσαι στη νωθρότητα. Νιώσε δραστήριος, νιώσε ζωντανός! Υπερασπίσου τη ζωή, τη χαρά και μέσα από το σπίτι! Αυτό δε θα σε αφήσει να “πέσεις” ψυχολογικά και να αφεθείς στον φόβο! Η ζωή συνεχίζεται!

Ζήτησε βοήθεια!

Αν δε μπορείς να διαχειριστείς μόνος-η τον φόβο, ζήτησε βοήθεια από ειδικό! Πάρε μέρος σε webinars, κάνε συνεδρίες μέσω skype με life coach (ή με ψυχολόγο) με όποιον αισθανθείς ότι σε βοηθάει. Μην το αφήσεις όμως να υπάρχει σαν πρόβλημα, να αυξηθεί, να μεταβληθεί σε φοβία ή άγχος.

Πόσο έτοιμος είσαι λοιπόν να προσαρμοστείς σε μια αλλαγή, σε αλλαγή συνθηκών, σε αλλαγή δεδομένων; Διώξε τον φόβο! Βάλε τον σε μια άκρη. Αν δε μπορείς να τον διώξεις, παραμέλησε τον! “Το κλειδί στην αλλαγή είναι να παραμελήσεις τους φόβους σου”!Rosanne Cash

Γράφει η Νανά Συγκούνα, Life Coach/Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης/Δικηγόρος

508 Shares
Share: